Dzień Edukacji Narodowej
W dniu 14 października obchodziliśmy Dzień Edukacji Narodowej. Ten dzień w naszej szkole wyglądał inaczej niż zwykle. Pod czujnym okiem organizatora, czyli Pana Ariela nauczyciele zorganizowali specjalne pokoje, w których się trochę zadziało…
„Językowe stacje”
Pani Ewelina Rączka przygotowała pięć stacji z zadaniami językowymi. Na pierwszej uczniowie dobierali flagi z nazwą kraju w języku angielskim. Aby nie było za prosto nazwy krajów również należało rozszyfrować z rozsypanych liter. Na drugiej starali się określić nazwę kraju, z którego pochodzi np. gulasz, pierogi czy sushi. Na trzeciej określali jaki to język, czyli czytali napisy w różnych językach i dobierali nazwę państwa. Na czwartej dobierali nazwy zabytków do ich opisu (wszystko w języku angielskim). Zabytki mogli ujrzeć po odczytaniu kodów QR. Na piątej stacji również pojawiły się kody QR, ale po ich odczytaniu uczniowie słyszeli różne języki i starali się je dobrać do poszczególnych krajów.
„Eksperymenty z magiczną cieczą nienevtonowską”
Klasa pierwsza wraz ze swoją wychowawczynią zanurzyła się w świecie zapachów, kolorów i konsystencji. Eksperymentując z nimi dzieci tworzyły magiczne dzieła, światy, galaktyki, poddając jednocześnie swoje dłonie wspaniałym sensorycznym doznaniom. Zachwytom nie było końca. Integracja to ważna rzecz! Klasy druga i trzecia na zajęciach z Panią Kasią Piętek uczyły się tańca integracyjnego do utworu ”Taniec Eleny” oraz poznały świetną zabawę integracyjną „Peter, Paweł”. Zarówno taniec, jak i zabawę będziemy doskonalić, kiedy tylko pojawi się okazja.
„Ratujemy oceany z Alim”
Ten dzień był wspaniałą okazją na udział w Europejskim Tygodniu Kodowanie, które organizowane jest przez Panią Adę od 3 lat. W tym roku połączone zostało programowanie z ochroną środowiska. Jak tak można? Dzięki uczeniu bota w rozpoznawaniu śmieci od organizmów wodnych, a później co raz bardziej intensywnej nauce. Ali uświadamiał nas jak ogromnym, globalnym problemem są śmieci i jak wielki mają wpływ na środowisko i organizmy żyjące w oceanie. Wszystkim udało się dotrzeć do samego końca w edukacji Alego i za to całe klasy otrzymały certyfikat potwierdzający zdobycie kluczowych kompetencji związanych z podstawami programowania. Każdy może spróbować jeszcze raz: code.org/oceans
„Kolorowa masa solna”
Pani Basia wraz z młodszymi dziećmi przygotowała kolorową masę solną. Dzieci mogły ponieść się wodzami kreatywności i stworzyć, co tylko sobie wyobraziły ćwicząc przy tym zdolności manualne.
„Sportowe kalambury”
U Pana Ariela podczas warsztatów można było spróbować swoich sił w popularnej grze kalambury – oczywiście sportowe. Uczniowie pokazywali hasła bez użycia słów. Zadaniem reszty było rozwiązanie zagadki. W nagrodę otrzymywali mniej sportowe cukierki 😉
„Matematyczne wyzwanie”
Uczniowie klas 4-7 pod okiem matematyczki – Pani Ali, mogli zmierzyć z SUDOKU. Była praca wspólna, przy której przećwiczyliśmy zasady, następnie z zadaniem zmagały grupy… Finał był jednak indywidualny. Sporo uczniów poradziło sobie z łatwiejszym sudoku (6×6). Jednak tylko jednemu uczniowi – Nikodemowi Sprot z kl. 7 udało się rozwiązać bezbłędnie sudoku 9×9 (oraz panu Arielowi 🙂 ). Gratulacje!
„Baśnie inaczej”
Na zajęciach z panią Igą uczniowie klas 5-8 mieli okazję spojrzeć na jedną z baśni braci Grimm inaczej niż zwykle, bo w wersji dojrzalszej, z uwzględnieniem nie tylko roli fantazji i cudowności, ale też ukrytych warstw mroku, wyzierającego z lasu, po którym przechadza się Czerwony Kapturek. Głośny odczyt „Dziewczyny bez rąk” dopełniła wspólna analiza i interpretacja utworu w oparciu o wiedzę uczniów na temat emocji, które targają każdym z nas, jak również wartości metafory w życiu codziennym.
„Wybuchowa psychologia”
Czy psychologia może być wybuchowa? I co wspólnego ma z chemią? W naszej szkole nie pozostawimy pytania bez odpowiedzi! Uczniowie 1 i 4 klasy przy pomocy specjalnego eksperymentu chemicznego zilustrowały jedną z najbardziej energetycznych emocji – złość. Podobno po lekcji wielu uczniów stało się pasjonatami psychologii…
„Niesamowite koraliki”
Pani Magda wraz z klasą 2 i 3 przygotowała piękne postaci z koralików Pyssla. Dzieci tworzyły swoje prace w kreatywny i kolorowy sposób, układając swoje koraliki na szablonach. Przy wspólnej zabawie dzieci rozwijały swoje zdolności motoryczne oraz koordynacje oko-ręka.